Leef mee

Leef mee is het verhaal van een gefrustreerde directeur die dagelijks met zijn team verrast wordt door nieuwe IT problemen en een uitweg hierin zoekt.

 

Het eerste idee voor de film was om ter gelegenheid van de nieuwe vestiging een film te maken voor nieuwe klanten en collega’s. Al snel werd duidelijk dat het echte “probleem” dieper zat. Aan tafel komen bij nieuwe klanten is voor 2ICT de grootste uitdaging op dit moment.

 

Aan de hand van de 5 pijlers van het Film Canvas begonnen we deze uitdaging verder uit te werken.

 

De vijf pijlers

DOEL

Waarom wil je deze film laten zien?

Om potentiële klanten bewust te maken dat IT niet alleen moet werken maar ook voor je kan werken.

HELD

Wie is het hart van je film?

De hoofdpersoon is een potentiële klant, directeur, uit het MKB.

 

CONFLICT

Wat is het grootste conflict?

De hoofdpersoon wordt uitgedaagd door het dagelijkse gedoe met IT binnen zijn/haar bedrijf. Werken met verschillende partijen verhoogd deze irritatie.

STRUCTUUR

Op welke vraag krijgt je kijker antwoord?

De kijker ontdekt hoe het is om met een partij samen te werken die IT niet ziet als het doel maar als een middel.

Locaties

Hoe komt je film tot leven?

Het verhaal speelt zich af op plekken waar de hoofdpersoon IT gebruikt. Thuis, onderweg, op kantoor of bij een klant.

Neem een inkijkje.

Uitwerking

Vervolgens zijn we deze 5 pijlers verder gaan uitwerken. De insteek is altijd eerst om een echt verhaal te vinden. Maar om bestaande of oud klanten in een kwaad daglicht te zetten, vond 2ICT te ver gaan. Daarom hebben we uiteindelijk gekozen voor een verhaal dat zoveel mogelijk gebaseerd is op de werkelijkheid.

 

Om nieuwe klanten daadwerkelijk ook aan tafel te krijgen wil je ze een reden geven om te kijken. Die reden vind je door van te voren te brainstormen over de impact die je wil maken. Hiervoor gebruikten we 5 filters die voor focus zorgde tijdens het hele proces.

PRAKTISCH

Het meest inspirerende aan dit verhaal is de praktische aanpak van problemen.

KARIKATUUR

Het meest unieke aan dit verhaal is de humoristische manier waarop we het verhaal in scene zetten.

FRUSTRATIE

Het publiek voor dit verhaal zijn gefrustreerde directeurs die door de bomen het bos niet meer zien.

ERKENNING

De office manager krijgt tijdens dit verhaal het gevoel van erkenning. Dit verhaal bevestigt hun pijn en zorgt voor een luisterend oor.

BELLEN

Na het zien van dit verhaal wil je dat geïnteresseerde mensen contact opnemen. Het liefst direct bellen.

Het hart van het verhaal vormt een directeur. Een fictief persoon waar het publiek zich in moet herkennen. We kozen voor iemand uit de organisatie zelf die deze hoofdrol op zich nam. Daarnaast spelen andere werknemers van 2ICT de bijrollen.

Vervolgens zijn we het verhaal zelf gaan uitdenken. In de onderstaande afbeelding zie je het resultaat hiervan.

1. De Haak

4. Stap 1

7. Oplossing

2. Conflict

5. Stap 2

8. Conclusie

3. Start

6. Stap 3

9. De stoot

 In een verhaal zoek je altijd naar een conflict, anders is het puur een serie gebeurtenissen. Het conflict met techniek staat in dit verhaal centraal. In dit geval computers, printers, servers en software.

 

Hoe deze scenes dan tot leven komen volgt in de laatste stap, de locaties. Locaties omschrijven in detail waar je verhaal leeft zodat je het verhaal niet alleen ziet maar juist ook beleeft.

De gehele voorbereiding.

Resultaat

Het eindresultaat van de film. Leef mee is het verhaal van een gefrustreerde directeur die dagelijks met zijn team verrast wordt door nieuwe IT problemen en een uitweg hierin zoekt.

2ICT
2ICT
Lees verder
Sjoerd heeft met zijn doordachte strategie een mooie film ontwikkeld voor 2ICT, waarin we goed naar voren konden brengen wat voor onze klanten belangrijk is. Sjoerd is betrokken, geeft waardevolle input en levert snel en met hoge kwaliteit.