Een kleurrijke toekomst

Voor de lancering van haar nieuwe stichting Colour The World wilde Noel een campagne film maken die vanuit het “kind-perspectief” laat zien hoe de wereld van grijs (en angstig) naar kleur (en vrolijk) wordt omgetoverd. De geweldige verhaallijn uit een niet officiële Adidas reclame (Break Free) gebruikten we ter inspiratie.

De vijf pijlers

DOEL

Waarom wil je deze film laten zien?

Het doel van de video is het belang van de stichting en haar werk overbrengen zodat we hiermee donateurs kunnen benaderen. 

HELD

Wie is het hart van je film?

De hoofdpersoon is jongen die in een derde wereld land leeft.

 

CONFLICT

Wat is het grootste conflict?

De hoofdpersoon wordt uitgedaagd door de troosteloze situatie waarin hij leeft en opgroeit. 

STRUCTUUR

Op welke vraag krijgt je kijker antwoord?

De kijker ontdekt wat kleur met iemand kan doen.

Locaties

Hoe komt je film tot leven?

Het verhaal illustreert een weeshuis. Met een vervallen karakter en weinig spullen om mee te vermaken.

Uitwerking

Omdat de echte verhalen zich niet in Nederland afspeelde was het lastig om dit vast te gaan leggen. Noel was zelf jarenlang bij projecten in het buitenland betrokken geweest. Met deze kennis en uit deze ervaringen wilde we graag ideeën putten. Daarom hebben we uiteindelijk voor een verhaal gekozen dat zoveel mogelijk gebaseerd is op de werkelijkheid.

We maakten samen een script. En na een aantal versies stond het verhaal als een huis. Nog even een mooie reactie van Noel op een aanpassing in het script: Juist dat samen tekenen vind ik geweldig: dat is namelijk wat we écht gaan doen…. super toevoeging.”

Het vinden van een geschikte locatie was de grootste uitdaging. We zochten naar oude en verlaten panden, zoals ze er in weeshuizen en ziekenhuizen in derde wereld landen ook uitzien. Zo ontdekte we de Urbex scene. Uiteindelijk vonden we een geschikt pand in Ede, Enka.

Resultaat

Het eindresultaat van de film. Een kleurrijke toekomst is het verhaal van een jongen die ondanks de situatie waarin hij leeft, toch hoop krijgt door kleur.

Noel Straakenbroek
Noel StraakenbroekOprichter Stichting Colour the World
Lees verder
Jemig Sjoerd. Ik heb net gewoon die film 10x zitten bekijken! En ik ben echt diep, diep, diep onder de indruk. Ondertussen heb ik er een wijntje bij genomen en ga ik hem een 11de, 12de en 13de keer kijken.