Voorbeeld Zonnebloem

Veel goede doelen worstelen met hun online communicatie. Een bekend gezicht gebruiken in al hun praatjes en plaatjes is dan al snel de makkelijke oplossing.

 

Ik snap heel goed dat je hier dan al snel voor kiest. Want die bekende Nederlander kan zeker relevant zijn. Misschien ken je die persoon goed vanuit je eigen omgeving. Of heeft deze persoon zelf ervaring met het maatschappelijke probleem waar jouw goede doel voor staat.

 

Maar vaak voelt het toch wat goedkoop of makkelijk. Want uiteindelijk gaat het toch om de mensen die je helpt? Van die mensen wil je het verhaal delen. Ook al is dat soms heel lastig (omdat ze niet willen meewerken of onveilig voelen) of omdat het pijnlijk is (getraumatiseerd of kwetsend).

 

Campagnefilm Zonnebloem

Fien

Zo ontdekte ik een tijd geleden een campagnefilm van de vereniging de Zonnebloem. De Zonnebloem zet zich in voor iedereen met een lichamelijke beperking.

 

Fien is de hoofdpersoon in dit verhaal en laat zien hoe haar leven in een keer totaal verandert. Nu ik het verhaal lees en nog eens in mij opneem realiseer ik dat mij dit ook kan overkomen. Een rilling maar ook tegenlijk dankbaarheid.

 

Echte verhalen van mensen die door maatschappelijke organisatie enorm geholpen worden. Ze bestaan dus zeker wel. Je hebt vooral wat geduld nodig bij het vinden en lef om het te delen.

 

Hieronder een download met nog wat meer achtergrond over dit verhalen en de campagnefilm.